ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 59/33
20 травня 2009 року 15 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а
кім. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф.
Відсутні: Павленко В.В., Льовочкін С.В., Матвієнко А.С.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти: Бережницький Я.В., Дмитрук Л.В., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Юрчук Ю.А., старший консультант Федоренко Ю.В.
Запрошені:
Гриценко А.С. - народний депутат України;
Беспалий Б.Я.- народний депутат України III-V скликань;
Сереветний В.А. - заступник керівника Служби Віце-Прем’єр-Міністра України;
Кондик П.М. - заступник Міністра Кабінету Міністрів України;
Голубченко А.К. - Перший заступник Голови Київської міської державної адміністрації;
Вакараш В.М. - Перший заступник голови Київської обласної державної адміністрації;
Буяльський В.Ф. - заступник Начальника Головного управління державної служби України;
Скопненко Г.П. - заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування;
Колісніченко В.Є. - завідувач сектору адміністративно-територіального устрою та виборчих систем Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Ганущак Ю.І. - директор Департаменту місцевого самоврядування та адміністративно-територіального реформування Міністерства регіонального розвитку та будівництва України;
Федоренко В.Л. - директор Департаменту конституційного та адміністративного права Міністерства юстиції України;
Клижка М.Д. - головний спеціаліст Департаменту конституційного та адміністративного права Міністерства юстиції України;
Лациба М.В. - керівник програми Українського незалежного центру політичних досліджень;
Шостак О.Г. - депутат Малинської міської ради Житомирської області;
Андрійцев О.М. - депутат Житомирської обласної ради, член виконкому Малинської міської ради;
Чайковська Н.І. - секретар Путивльської міської ради;
Каваць Р.Г. - головний інженер проектного інституту м.Суми;
Чумакова Д.О. - юрист Сумської міської ради.
***
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про призначення позачергових місцевих виборів.
1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
1.2. Про ситуацію, що склалася в Малинській міській раді Житомирської області після Рішення Комітету від 13.05.09 р. про призначення позачергових виборів Малинського міського голови.
1.3. Інформація Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області.
1.4. Інформація Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Нагірянській сільській раді Чортківського району Тернопільської області.
2. Про проект Постанови про звільнення Новицького В.С. з посади Міністра промислової політики України (реєстр.№4482, н.д. М.Азаров, Ю.Бойко).
3. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення меж міста Путивль Путивльського району Сумської області”.
4. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України - місто-герой Київ” (реєстр.№4463, н.д.М.Трайдук, В.Сінченко, С.Гордієнко,О.Черноморов, К.Куликов, М.Кравченко, А.Семинога).
5. Про проект Закону про територіальний устрій України (реєстр.№4182, н.д. А.Гриценко).
6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення (реєстр.№3654, КМУ, Ю.Тимошенко).
7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр.№3080, друге читання).
8. Про проект Закону про всеукраїнський референдум (реєстр.№1374), прийнятий в першому читанні 19.09.2008 р.
***
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про проект порядку денного засідання Комітету.
Голова Комітету запропонував членам Комітету внести до проекту порядку денного свої зауваження та пропозиції.
Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний вніс дві пропозиції, а саме:
- щодо перенесення як непідготовленого до розгляду питання порядку денного про проект Закону про всеукраїнський референдум (реєстр.№1374), прийнятого в першому читанні 19.09.2008 р.;
- щодо надання додаткового часу для доопрацювання інформації Робочою групою Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Нагірянській сільській раді Чортківського району Тернопільської області, у зв’язку з наявністю нових документів, що були надані до засідання Комітету головою Нагірянської сільської ради Чортківського району Тернопільської області О.Барною.
Присутній на засіданні Голова Комітету з питань національної безпеки і оборони, народний депутат України А.Гриценко вніс пропозицію розглянути першим питання проекту порядку денного про проект Закону про територіальний устрій України (реєстр.№4182, н.д. А.Гриценко).
Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренко запропонував присутнім зняти з розгляду питання порядку денного про проект Постанови про звільнення Новицького В.С. з посади Міністра промислової політики України (реєстр.№4482, н.д. М.Азаров, Ю.Бойко). Він вказав на потребу в отриманні необхідної інформації від Кабінету Міністрів України та Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики і регуляторної політики та підприємництва. Голова Комітету О.Омельченко, підтримуючи цю пропозицію, запропонував звернутися з відповідними листами до Кабінету Міністрів України та Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики і регуляторної політики та підприємництва.
Народні депутати України – члени Комітету підтримали всі пропозиції до проекту порядку денного засідання Комітету та запропонували проголосувати за нього в цілому у такій послідовності:
1.Про проект Закону про територіальний устрій України (реєстр.№4182, н.д. А.Гриценко).
2. Про призначення позачергових місцевих виборів.
2.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
2.2. Про ситуацію, що склалася в Малинській міській раді Житомирської області після Рішення Комітету від 13.05.09 р. про призначення позачергових виборів Малинського міського голови.
2.3. Інформація Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області.
3. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення меж міста Путивль Путивльського району Сумської області”.
4. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України - місто-герой Київ” (реєстр.№4463, н.д.М.Трайдук, В.Сінченко, С.Гордієнко,О.Черноморов, К.Куликов, М.Кравченко, А.Семинога).
5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення (реєстр.№3654, КМУ, Ю.Тимошенко).
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр.№3080, друге читання).
7. Різне.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про проект Закону про територіальний устрій України (реєстр.№4182, н.д. А.Гриценко).
В.Сінченко поінформував присутніх про те, що підкомітет з питань державного будівництва розглянув на своєму засіданні проект Закону про територіальний устрій України (реєстр. №4182). Він зауважив, що в законопроекті терміни “село”, “селище” та “місто” використовуються як для визначення адміністративно-територіальних одиниць так і населених пунктів, що призведе до певної невизначеності та ототожнені цих термінів, їх меж та підміні понять, ускладнення порядку підготовки, розгляду та прийняття рішень щодо територіального устрою. Доповідач наголосив, що даним законопроектом не скасовуються інші законодавчі акти, норми, що регулюють питання територіального устрою України та порядок їх розгляду. Водночас він констатував відсутність фінансово-економічного обґрунтування та пропозицій щодо покриття витрат. Враховуючи висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, підкомітет запропонував проект рішення Комітету, в якому рекомендується парламенту за наслідками розгляду в першому читанні повернути законопроект (реєстр. №4182) суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
В.Сінченко звернув увагу, що даний проект закону не включено до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України шостого скликання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету, П.Кондик, А.Гриценко.
А.Гриценко як автор законопроекту звернувся з проханням підтримати прийняття поданого ним законопроекту в першому читанні за основу. Загалом, це дозволить вирішити нагальну проблему заповнення наявних на сьогодні прогалин у законодавчому регулюванні засад територіального устрою держави саме шляхом прийняття базового закону, який комплексно і системно вирішить відповідні питання.
Ю. Ключковський підтримав пропозицію автора законопроекту А.Гриценка, оскільки вважає, що попри певні недоліки, законопроект може стати основою для підготовки і прийняття необхідного закону.
П.Кондик зауважив, що в Кабінеті Міністрів України даний депутатський законопроект не підтримується. На його думку, доцільно було б, аби право законодавчої ініціативи у сфері територіального устрою виходило від Кабінету Міністрів України. Тим більше, що відповідний законопроект вже розроблено Міністерством регіонального розвитку та будівництва, хоча на засіданні Уряду він не розглядався.
Узагальнюючи підсумки обговорення, Голова Комітету О.Омельченко оголосив дві пропозиції щодо законопроекту (реєстр. №4182):
№1.
Оскільки даний проект закону не включено до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України шостого скликання, відповідно до статті 94 Регламенту Верховної Ради України через відсутність фінансово-економічного обґрунтування та пропозицій щодо покриття витрат, пропонується повернути законопроект на доопрацювання суб'єкту права законодавчої ініціативи.
№2.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України рекомендувати Верховній Раді України даний проект Закону за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
О.Омельченко запропонував членам комітету визначитися щодо вищевказаних пропозицій шляхом голосування.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України “Про територіальний устрій України”, (реєстр. №4182 від 10.03.2009, внесений народним депутатом України Гриценком А.С.) за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Доручити виступити від Комітету з цього питання заступнику Голови Комітету, народному депутату України Сінченку В.М.
ГОЛОСУВАЛИ: “За ” - 7 народних депутатів України, “Не голосували” - 2 народних депутати України.
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.
2.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
2.2. Про ситуацію, що склалася в Малинській міській раді Житомирської області після Рішення Комітету від 13.05.09 р. про призначення позачергових виборів Малинського міського голови.
2.3. Інформація Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області.
2.1.
Доповідач поінформував про підготовлені документи з питання про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів та про рішення відповідного підкомітету запропонувати Комітету проект рішення, за яким Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 02 серпня 2009 року.
С.Подгорний повідомив, що станом на 20 травня 2009 року для розгляду на засіданні Комітету підготовлено 12 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням повноважень сільських, селищних та міського голів, а саме: 9 – за власним бажанням на підставі поданих заяв, 2 - у зв’язку зі смертю, 1 – за рішенням місцевого референдуму.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори
Підгайчиківського сільського голови (Підгайчиківська сільська рада Золочівського району Львівської області),
Федунського сільського голови (Федунська сільська рада Шишацького району Полтавської області),
Толокунського сільського голови (Толокунська сільська рада Вишгородського району Київської області),
Олександрівського сільського голови (Олександрівська сільська рада Золочівського району Харківської області),
Гринцівського сільського голови (Гринцівська сільська рада Лебединського району Сумської області),
Веренчанського сільського голови (Веренчанська сільська рада Заставнівського району Чернівецької області),
Нараївського сільського голови (Нараївська сільська рада Галицького району Івано-Франківської області),
Граківського сільського голови (Граківська сільська рада Чугуївського району Харківської області),
Мирненського сільського голови (Мирненська сільська рада Горохівського району Волинської області),
Славгородського селищного голови (Славгородська селищна рада Синельниківського району Дніпропетровської області),
Врадіївського селищного голови (Врадіївська селищна рада Врадіївського району Миколаївської області),
Олександрівського міського голови (місто Олександрівськ Артемівської районної ради міста Луганська Луганської області)
на неділю 2 серпня 2009 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
2.2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про ситуацію, що склалася в Малинській міській раді Житомирської області після Рішення Комітету від 13.05.09 р. про призначення позачергових виборів Малинського міського голови.
Доповідач повідомив, що з даного питання надійшли додаткові матеріали та інформація, що потребували подальшого опрацювання. За результатами їх вивчення, підкомітет дійшов висновку, що достатніх правових підстав для зміни позиції Комітету та відповідного тексту проекту Постанови немає. Підкомітет рекомендував Комітету внести цей проект Постанови для розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України.
Пропозицію підтримано.
2.3.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області.
Заслухавши інформацію голови Робочої групи з вивчення ситуації в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області, народного депутата України С.Подгорного, беручи до уваги пропозиції зазначеної Робочої групи Комітету, керуючись пунктом 30 частини першої статті 85 Конституції України, частинами першою та п’ятою статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, частиною третьою статті 14, частинами другою та шостою статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” та з метою захисту виборчих прав територіальної громади с.Коларове, підкомітет рекомендує призначити позачергові вибори Коларівського сільського голови Жовтневого району Миколаївської області на неділю 2 серпня 2009 року.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Коларівського сільського голови Жовтневого району Миколаївської області на неділю 2 серпня 2009 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Сінченка про проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення меж міста Путивль Путивльського району Сумської області”.
В.Сінченко повідомив, що Сумська обласна рада порушила перед Верховною Радою України клопотання про зміну меж міста Путивль Путивльського району Сумської області.
Питання про зміну меж міста Путивль Путивльського району Сумської області погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Бобинською, Князівською, Сафонівською, Чорнобривкинською сільськими, Путивльською міською, Путивльською районною, Сумською обласною радами, Комітетом Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин.
Підкомітет з питань державного будівництва погодився з пропозиціями Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України щодо позитивного вирішення цього питання і рекомендує членам Комітету підтримати клопотання Сумської обласної ради про встановлення меж міста Путивль Путивльського району Сумської області.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення меж міста Путивль Путивльського району Сумської області” прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити від Комітету з цього питання заступнику Голови Комітету, народному депутату України Сінченку В.М.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про столицю України - місто-герой Київ” (реєстр.№4463, н.д.М.Трайдук, В.Сінченко, С.Гордієнко, О.Черноморов, К.Куликов, М.Кравченко, А.Семинога).
Доповідач поінформував присутніх, що відповідно до Рішення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 14 січня 2009 року (Протокол № 43/17) Робочою групою Комітету підготовлено узгоджений проект Закону про внесення змін до Закону України “Про столицю України - місто-герой Київ”.
Підкомітет відзначає, що законопроектом передбачається реорганізація системи міської влади на засадах чіткого організаційного розподілу повноважень між представницьким і виконавчим органами місцевого самоврядування, міським головою, органами державної виконавчої влади через:
- усунення практики виконання повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування місцевими державними адміністраціями та суміщення повноважень голови Київської міської державної адміністрації влади і Київського міського голови;
- зосередження виконавчих функцій в єдиному виконавчому органі міського самоврядування міста Києва, який очолює Київський міський голова.
Проектом Закону пропонується одночасне існування двох посад: голови районної в місті Києві ради та голови виконавчого комітету районної в місті Києві ради, які обираються відповідною радою на строк повноважень ради.
В узагальненому висновку Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу за умови врахування висловлених зауважень.
Враховуючи всі зауваження та пропозиції з даного питання, голова підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдук М.Ф. запропонував проект висновку Комітету, що містить рекомендацію Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні прийняти законопроект (реєстр. №4463) за основу.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, А.Голубченко, В.Вакараш.
О.Омельченко вніс пропозицію звернутися до Голови Верховної Ради України з проханням прискорити розгляд даного питання на пленарному засіданні.
УХВАЛИЛИ:
1. Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України - місто-герой Київ” (реєстр. № 4463 від 13.05.2009 р.), внесений народними депутатами України Трайдуком М.Ф., Сінченком В.М., Гордієнком С.В., Черноморовим О.М., Куликовим К.Б., Кравченком М.В., Семиногою А.І. прийняти за основу.
2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету
з питань місцевого самоврядування Трайдуку М.Ф.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (Ю.Ключковський).
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення (реєстр. №3654 від 26.01.2009), внесений Кабінетом Міністрів України.
Доповідач поінформував присутніх, що підкомітет з питань місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України розглянув законопроект (реєстр. №3654), яким пропонується внесення змін до законів України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про місцеві державні адміністрації” з метою створення на законодавчому рівні належних правових механізмів реалізації громадянами як безпосередньо, так і через інститути громадянського суспільства своїх конституційних прав на участь в управлінні державними справами, вирішенні питань місцевого значення.
Підкомітет вважає за необхідне наголосити, що зазначений законопроект не містить визначення понять “громадськість”, “консультації з громадськістю”, “громадська експертиза”, “систематичне інформування”, “моніторинг громадської думки”. Законопроект не дає повного уявлення про спосіб, у який мають діяти місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, не визначено суті діяльності “громадськості” у запропонованих відносинах, кола суб’єктів цієї діяльності. Натомість органам місцевого самоврядування пропонується власними рішеннями визначити порядок проведення тих чи інших заходів, передбачених законопроектом, що не в повній мірі узгоджується з приписами частини другої статті 19 Конституції України.
Підкомітет відзначає, що у законопроекті не враховані вже існуючі конкретні форми взаємодії органів влади з громадськістю, передбачені чинним законодавством, зокрема Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
За наслідками обговорення підкомітет з питань місцевого самоврядування вніс на розгляд Комітету пропозицію доручити Голові Комітету направити листа до Кабінету Міністрів України з проханням розглянути можливість подання проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення (реєстр. №3654) у новій редакції (на заміну) для його подальшого розгляду на засіданні Комітету.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 7 народних депутатів України, “Утрималися” - 2 народних депутати України (О.Черноморов, С.Подгорний).
Пропозицію підтримано.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр.№3080, друге читання).
Доповідач поінформував, що законопроект (реєстр. № 3080), внесений Кабінетом Міністрів України і прийнятий 03 квітня 2009 року Верховною Радою України за основу, було розглянуто на засіданні підкомітету з питань органів місцевого самоврядування. Він зазначив, що враховані пропозиції до даного законопроекту стосуються розмежування у Законі норм щодо прийняття Присяги як умови прийняття чи призначення на посаду в органи місцевого самоврядування (для осіб, які вперше приймаються або обираються на відповідну службу) та порушення Присяги як підстава для припинення служби в органах місцевого самоврядування.
Пропозиція про вилучення зміни до статті 12 Закону відхилена, оскільки запропоноване у законопроекті доповнення передбачатиме не обмеження, які визначені Законом України “Про боротьбу з корупцією”, а підстави для припинення служби в органах місцевого самоврядування (відповідно до абзацу п’ятого статті 20 Закону України “Про служби в органах місцевого самоврядування”) осіб, які у встановленому законом порядку притягнуті до відповідальності за вчинення дій, передбачених статтями 1 і 5 Закону України “Про боротьбу з корупцією”. Аналогічна норма міститься і в Законі України “Про державну службу”.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Буяльський, В.Федоренко, М.Клижка, М.Лациба.
Ю.Ключковський висловив свої застереження щодо норм, які стосуються Присяги.
В.Буяльський підтримав думку Ю.Ключковського та запропонував залишити раніше прийняту норму стосовно Присяги.
УХВАЛИЛИ:
1.Сформулювати висловлену народним депутатом України Ю.Ключковського пропозицію щодо порядку складення Присяги і наслідків у разі відмови особи від її складення (до статті 11 Закону України “Про служби в органах місцевого самоврядування”), одноголосно підтриману іншими членами Комітету, та внести її до порівняльної таблиці.
2. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про державну службу” (реєстр. № 3080 від 28.08.2008 р.), доопрацьований Комітетом з урахуванням пропозицій, внесених суб’єктами законодавчої ініціативи, прийняти у другому читанні та в цілому.
3. Визначити доповідача з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
Голова Комітету О. ОМЕЛЬЧЕНКО
Секретар Комітету ________________ С.ГОРДІЄНКО
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
20.05.2009 року
1.Про проект Закону про територіальний устрій України (реєстр.№4182, н.д. А.Гриценко).
2. Про призначення позачергових місцевих виборів.
2.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
2.2. Про ситуацію, що склалася в Малинській міській раді Житомирської області після Рішення Комітету від 13.05.09 р. про призначення позачергових виборів Малинського міського голови.
2.3. Інформація Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області.
3. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення меж міста Путивль Путивльського району Сумської області”.
4. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (реєстр.№4463, н.д.М.Трайдук, В.Сінченко, С.Гордієнко,О.Черноморов, К.Куликов, М.Кравченко, А.Семинога).
5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення (реєстр.№3654, КМУ, Ю.Тимошенко).
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр.№3080, друге читання).